News

TÝŽDEŇ AFCI 2024 V LOS ANGELES

Zuzana Bieliková zo Slovenskej filmovej agentúry sa zúčastnila podujatia Týždeň AFCI (Medzinárodná asociácia filmových agentúr) 2024, ktoré sa konalo od 25. do 28. augusta v Los Angeles. Týždeň AFCI je významné medzinárodné podujatie, ktoré spája filmové agentúry, producentov, lokačných manažérov a ďalších odborníkov z filmového priemyslu s cieľom rozšíriť medzinárodnú spoluprácu a predstaviť filmové lokácie.

Na tohtoročnom Týždni AFCI sa zúčastnili filmové agentúry z 30 regiónov sveta. Slovenská filmová agentúra bola jednou z nich.

Program podujatia bol zameraný na kľúčové témy, ako sú udržateľnosť a budúcnosť filmovej produkcie. Slovenská filmová agentúra, pod vedením Zuzany Bielikovej, prezentovala Slovensko ako atraktívnu destináciu pre medzinárodné produkcie, pričom zdôraznila výhody, ktoré krajina ponúka, vrátane dotácie na 33 % oprávnených výdavkov na film alebo televíznu produkciu na Slovensku.

Harmonogram podujatia zahŕňal štyri dni plné diskusií, prezentácií a networkingových stretnutí, ktoré boli prínosné nielen pre prezentáciu Slovenska, ale aj pre nadviazanie nových strategických partnerstiev. Prvý deň bol venovaný otváraciemu ceremoniálu a predstaveniu účastníkov, zatiaľ čo nasledujúce dni zahŕňali odborné diskusie o kľúčových výzvach, ako je budúcnosť filmovej produkcie po pandémii, nové technologické inovácie a environmentálna udržateľnosť v produkcii.

Radi by sme vyzdvihli niekoľko zaujímavých bodov programu: 

  • Preukázanie pozitívnych ekonomických dopadov filmovej produkcie - poprední manažéri štúdií, filmoví komisári a ekonómovia sa podelili o svoje názory na ekonomický dopad filmového priemyslu a jeho vplyv na globálne regióny, komunity vo všeobecnosti a filmový turizmus.
  • Rozšírenie infraštruktúry - Regionálni lídri a manažéri štúdií hovorili o stratégii, ktorú môžu filmové agentúry a regióny zvážiť pri rozširovaní svojej infraštruktúry, vrátane toho, kedy a kde postaviť filmové štúdiá a ďalšie dôležité faktory, ktoré zabezpečia konkurencieschopnosť regiónu.
  • Prípadová štúdia Olsberg-SPI Deep Dive - Jonathan Olsberg, výkonný predseda spoločnosti Olsberg-SPI Limited, spolu s prednášajúcimi z Nového Zélandu a Nového Mexika vyzdvihli kľúčové poznatky a príklady z prípadových štúdií zahrnutých v správe „Best Practices in Screen Sector Development“.
  • Empowering Places - tento workshop pod vedením prezidenta a generálneho riaditeľa spoločnosti Resonance Chrisa Faira poskytol filmovým agentúram nástroje na rozvoj zručností, ktoré sa konkrétne týkajú zvýraznenia ich regiónov prostredníctvom rozvoja kampaní a pochopenia významu "značky miesta".
  • Proces podávania žiadostí o stimuly na výrobu - tento praktický seminár poskytol producentom príležitosť spoznať proces podávania žiadostí potrebných na pposkytnutie stimulov na výrobu. Filmoví komisári sa dozvedeli, čo je potrebné z pohľadu producenta, aby sa zabezpečilo presné a efektívne podávanie žiadostí.
  • Za hranicami Hollywoodu - Vedúci predstavitelia štúdií diskutovali o globálnom produkčnom prostredí.

Slovenská filmová agentúra na tomto podujatí prezentovala krajinu ako atraktívnu filmovú destináciu a zároveň aktívne vyhľadávala nové príležitosti na medzinárodnú spoluprácu.


AFCI - Medzinárodná asociácia filmových agentúr (AFCI), ktorá bola založená v roku 1975, je profesionálnou organizáciou pre zástupcov filmových agentúr na celom svete. Združuje a zastupuje viac ako 300 členov mestských, krajských, štátnych, regionálnych a národných filmových agentúr. Slovenská filmová agentúra (SFA) sa krátko po svojom vzniku v júni 2018 stala členom AFCI, ktorá každoročne organizuje konferenciu AFCI Week v Los Angeles. 

 

Dátum: 09.09.2024